Mojitod ja kihlveod


Harrastasin kunagi numeroloogiat ja tark raamat hoiatas:
"Sinust võib kergesti tulla sõltlane: seega hoidu sigarettidest, narkootikumidest, alkoholist ja hasartmängudest."
Noh, on elatud ja on proovitud.
Kindel on, et enne lõppu ei saagi tõde teada. Kuid vahel kükitab trullakas saatan mul mõlemal õlal ja itsitab: "näh pole sul häda miskit: oled siiani suhteliselt normis, vormis ja muidu korras."
Mine ja võta nüüd kinni kas
targa raamatu hoiatuse või enda selgrooalge tõttu. Igaljuhul on hea, et olen. Pigem ehk seetõttu, et tean, mida keelan, kui kord keelan.
Ja muidugi see tänase nooruse lemmikväljend: "on, millest rääkida" Ehk siis:


"ma tahaks, et mul oleks oma lastele midagi värvikat
enda noorusest ja elust rääkida.
Mitte nii et sündisin, elasin ja surin!"
Pean tunnistama, et päeval, mil avastasin – mu lemmikmees veab raha peale kihla – ehmatasin ikka kohe ehtsalt. Jalgpall oli põhiline ja algsumma oli 15 virtuaalraha. Tänaseks on summa tugevalt kasvanud. Vahepeal on olnud paar sula ja vahel "pakib" jälle paremini – nagu ikka.
Algul olime jahmunud ja jutt käis sosinal. Siis tuli meie oma kombluspolitsei (15 aastat) ja vibutas sõrme... Mõni paras tund hiljem muutus seesama kombluse etalon kirglikuks fantaasia-shoppajaks...
Nii ta kõikus – hea ja kurja tundmise puu all. Ja meie kõikusime kaasa a la "jeeeee, saime kuuese koefitsendiga tagasi."
See kõik oli nii lihtne, sest füüsilist raha Sa ei näe ja välja ei käi. Sul on kas "kõik", või "mitte midagi". Kuid kunagi ei ole Sul siiski vähem kui mängu alguses.
Ühe uue kogemuse õppisin veel ära: see on VAIKIMINE, mis hiilib tuppa ja sülimikro ümber siis kui on "mitte midagi". Täna peab tunnistama, et seda sai kogetud kahel korral...
Süda võib siinkohal ehk nii lööki paar vahele jätta, RAHU: võidusumma on endiselt alles ja kolmekohaline.
Ja raha, ehtsaks muudetavat ikka, kasutatakse ... no küll see kasutust leiab.
* * *
Ühel kenal augustiõhtul, kui pisike summa oli Soome-Portugali arvelt "teenima" pandud, istusime kohalikus menomestas ja jälgisime ülisuuri teleriekraane.
Otsustasin, et ka mina pean uusi kogemusi saama ning tellisin baaridaamilt mitu kokteili. Üks mu leegitsev sõbranje vandus hiljuti Cuba Libre nimel ja sellest sai alustatud. Pean tunnistama, et oli ehtsalt PETTUNUD, kui mu klaasi valati coca colat ja rummi ning sidrunilõik lupsas jäätükkide vahele ... HÖH ma ütlen.
Aga ma ei jätnud jonni!
Mäng, see murul ja 22 mehe jõul mängitav, oli nii põnev, et vajas kohe veel mõnda jooki. Ja nii ma tellisin kusagil nähtu põhjal joogi, mille "nime ma ei mäleta, kuid sinna tuleb panna laimi ja sprite'i ja valget rummi ja vist oli veel midagi".
Ja vat see oli huvitav. Noh igal juhul huvitavam, kui... anyway, küsige ka järgmine kord ja ma usun, et teile antakse!
Dringimaailma teab, et see on "jumala kingitus Ernest Hemingwayle". Ka temal oli
hasardiga probleeme olnud. Kuulsin kord, et E.H. oli soovitatud voolavast veest eemale hoida - see määravat ta saatuse. Mees ei teinud seda. Hiljem selgus, et ta tappis end kose kohina saatel.* * *
Kokteil Mojito (häälda mohhiito) ühele

3 laimi tükki
1 spl suhkrut
1 mündioksake
umbe veerand klaasi laimi mahla
jäätükke
valget rummi

- Lõika laim kaheksaks tükiks, iga joogi jaoks kasuta kolme tükki, lisa supilusikatäis suhkrut, vala peale laimi mahl ja lisa mündilehed.
- Pressi nuimikseriga laimitükkidest ja piparmündist mahl välja. Kui kõik ained on mikserdatud, täida klaas jäätükkidega ja vala peale valget rummi.
- Seejärel kata klaas suurema klaasiga ja loksuta kõvasti, et suhkur, rumm, laimi mahl, laimi tükid ja piparmünt seguneksid.
Alati võib lisada rohkem suhkrut või siis rohkem alkoholi.
Rummi asemel võib kasutada viina.
***
Mojitot saab teha ka lastele ilma alkoholita.
Sel juhul kasutage rummi asemel karboniseeritud vett voi Sprite'i.
***
Mojito pärineb Kuubalt ja on hetkel USAs väga populaarne. Jooki pakutakse eriti aiapidudel. Kuna Moijitot on usna tülikas teha, siis baarides seda väga ei pakuta. Kuid pakkujatel on ka suuremad järjekorrad :)

"Ise töötan baaris ja müüme umbes 500 Mojitot õhtu jooksul. Paljud kliendid toovad enda külalised baari ainult selleks, et Mojitot proovida. Olen ka eestlastele teda pakkunud ning neile meeldis Mojito väga. Loodan, et Mojito saab Eestis sama populaarseks kui ta on siin USAs." Anneli

Saksamaal pakutakse välja ka selline retsept:
1 laimi
5 cl rummi
8 cl Sprite'i
mündilehti
2 tl roosuhkrut

Populaarsed postitused sellest blogist

Liis-Katrin Avandi: me ei varja oma pisaraid

Rita Rätsepp: õnnest, rikkusest ja Alo Mattiisenist

Jumalike juhuste tragöödia ehk Immanuel Volkonski lugu

Kirikumees ja vabamüürlane Jaan Tammsalu: saladusi tulebki hoida

Veronika Portsmuth: olen õnnelik, et üldse midagi mäletan