Elu uhkeima sõiduvahendi roolis ehk A350 XWB by Finnair

Airbus Delivery Center asub Prantsusmaal Toulouse linnakese serval. See ajalooline, roosaka varjundiga katusekivide, kannikeste ja mandlijahuküpsiste ehk makroonide sünnilinn on omapärane ka seetõttu, et siin töötab koos palju maailma helgemaid päid. Nad teevad nimelt lennukeid.
Jaanuari lõpul avanes mul tänu Finnairile ajalooline võimalus näha, kuidas üks uhiuutest õhubussidest sai oma sabale soomlaste lennufirma tunnuse – sinise F-tähe. Järgmisel sügisel – septembris 2016 – maandub seesama lennuk esmakordselt Helsingi-Vantaa lennuväljal ning ta ei tule üksi, vaid koos üheks liigikaaslasega.

"Miks see lennuk nii oluline on," küsis 11-aastane oma uhiuut mudelikogu taiest tiibade alt uurides.
"Eee....suurim, moodsaim, mugavaim, avaraim ja Euroopas tehtud," pakkusin mina.
No ei rahuldanud vastus arenevat kodanikku. Muudkui uuris: "Aga miks see sulle oluline oli?"
"No aga vaat selle pärast, et ma olen millegipärast alati tahtnud teada, mis tunne on lennukikapteni toolil istuda ja päris ametlikult kokpiti uksest sisse astuda!"
Nüüd ma siis teangi. Ja kindel on – ebamugavamas rollis polegi ma vist olnud ehk lihtsalt öeldes: nuppe oli kõhedust tekitavalt palju! Kuidagi rahustavalt see käik siiski mõjus, sest kui nüüd kolme lennukiga koju tagasi lendasin, tundsin end palju turvalisemalt. Eriti pärast seda, kui lennukisalongi kõlarist kostis: "This is your captain speaking..."
Selle foto siin tegi Airbusi testlendude kapten Frank Chapman. #Finnair #Airbus #A350 
A350 XWB by Finnair
Intervjuusid andis Airbusi testlendude kapten Frank Chapman just selles toolis istudes. Kui ta aga nägi, kuidas ma juba mitmendat korda üritasin kogu armatuurnupulat enda silma ja poole ninaga pildile saada, tõusis mees püsti ja ütles: "Istuge nüüd siia tooli ja ma teen teist nii mitu pilti, kuni rahule jääte!"
P.S. Neli klõpsu tegi järjest, kuid ega ma neid fotosid enne vaadata tihanudki, kui tagasi hotelli sõitsin.

Populaarsed postitused sellest blogist

Liis-Katrin Avandi: me ei varja oma pisaraid

Rita Rätsepp: õnnest, rikkusest ja Alo Mattiisenist

Jumalike juhuste tragöödia ehk Immanuel Volkonski lugu

Kirikumees ja vabamüürlane Jaan Tammsalu: saladusi tulebki hoida

Veronika Portsmuth: olen õnnelik, et üldse midagi mäletan